Nou indicador per predir les empreses d'alt creixement

Article

Coad, A., Domnick, C., Flachenecker, F., Harasztosi, P., Janiri, M.L., Pal, R. and Teruel. M. (2022): "Capacity constraints as a trigger for high-growth: Evidence and policy implications", Small Business Economics

Les empreses que superen la capacitat màxima tenen més probabilitat de presentar episodis de creixement ràpid

Amb aquest article contribuïm a la literatura demostrant un efecte de "fork in the road": és a dir, demostrar que operar per sobre de la capacitat màxima correspon a un punt de decisió, en el qual les empreses poden respondre invertint massivament en un major creixement, o reduint-se per romandre dins dels límits d'ús de capacitat actuals (Figura 1).

Figura 1. Coeficient estimat d'«operar per sobre de la capacitat màxima» en el creixement de vendes. Regressions quantíliques.

Els responsables polítics estan interessats a donar suport a les empreses d'alta qualitat per la seva elevada capacitat de creació d'ocupació. El repte és centrar les seves intervencions polítiques en episodis de ràpid creixement. Per tant, la qüestió fonamental per als polítics és preveure les empreses que patiran una situació de creixement ràpid. Així, si es poden comprendre millor els «punts d'atac» del creixement ràpid, llavors les intervencions polítiques dirigides a aquests punts de desencadenament podrien ser una manera rendible de motivar a que les empreses vacil·lants que es troben en un punt crític de decisió en el seu camí de creixement iniciïn un creixement ràpid.

Aquesta investigació ha estat realitzada per Mecedes Teruel Carrizosa del Departament d'Economia de la URV juntament amb altres investigadors de la Waseda Business School (Tokyo), European Commission, Joint Research Centre - European Commission (Seville), European Investment Bank, European Commission, Joint Research Centre (Brussels) and University College London (London).

Aquest estudi fa diverses contribucions noves. En primer lloc, enmig d'una falta d'evidència empírica sobre els nivells d'utilització de la capacitat a nivell d'empresa i la seva relació amb el creixement de l'empresa, vam explorar un ric conjunt de dades de qüestionaris a gran escala que inclou informació sobre els nivells d'utilització de la capacitat. Més concretament, comparem l'enquesta EIBIS (European Investment Bank Survey of Investment and Investment va finançar) a la base de dades ORBIS mantinguda per Bureau van Dijk. Aquest conjunt de dades proporciona una rica evidència que permet realitzar comparacions entre molts Estats membres de la UE. En segon lloc, vam desenvolupar una teoria de creixement de les empreses i la utilització de la capacitat, i formulem la hipòtesi sobre la «fork in the Road», segons la qual les empreses que operen per sobre de la capacitat màxima invertiran massivament al creixement posterior, o es reduiran a nivells de producció anteriors. En tercer lloc, investiguem els antecedents, les característiques i les conseqüències d'operar per sobre dels nivells màxims de capacitat, centrant-nos especialment en mostrar que l'entrada en un estat d'excés de capacitat ve precedida per un ràpid creixement de les vendes i els beneficis, i que les empreses amb excés de capacitat tenen un major creixement de l'ocupació abans, durant i després d'haver-se trobat amb excés de capacitat. Això és coherent amb el fet que les empreses es vegin empeses a un nivell crític d'utilització de la capacitat mitjançant l'augment de la demanda. Les empreses en un estat d'excés de capacitat tendeixen a realitzar inversions incrementals en l'expansió de la capacitat dels productes existents, i la maquinària moderna, en lloc d'invertir en R+D i en el desenvolupament de nous productes. Trobem evidència que les empreses que entren en excés de capacitat arriben a un punt de decisió (o "fork in the road"), amb algunes empreses prenent l'excés de capacitat com una oportunitat per llançar-se a un creixement posterior de les vendes, mentre que per a altres empreses l'excés de capacitat està vinculat a una disminució de les vendes.

Tenint en compte l'escassetat de recerques anteriors en aquest àmbit, descrivim un fenomen relativament desconegut utilitzant tècniques descriptives d'una manera exploratòria. S'apliquen diverses tècniques. Comencem amb estadístiques descriptives, per a investigar les característiques de les empreses en la nostra mostra, les freqüències de les empreses en les categories d'utilització de capacitats i per a veure com aquestes freqüències varien en els Estats membres de la UE. Les matrius de transició mostren la dinàmica d'entrada i sortida de diversos estats d'utilització de capacitat. Les trames de sèries de temps mostren la dinàmica de les empreses en els anys anteriors i posteriors als estats d'utilització de la capacitat, per a diversos indicadors com el creixement de les vendes, el creixement dels beneficis i el creixement de l'ocupació. Les regressions multivariants poden controlar els factors de fons potencialment contundents per proporcionar una visió més clara de les relacions entre la utilització de la capacitat i el creixement. A més, les regressions quantíliques (Koenker i Bassett, 1978) exploren respostes heterogènies en termes de camins de creixement després de l'excés de capacitat, permetent-nos en particular avaluar la forquilla en la hipòtesi de la carretera.

Aquest treball va ser una col·laboració entre el Joint Research Center de la Comissió Europea i el Banc Europeu d'Inversions. L'estudi va rebre el suport de dos contractes CT-EX2017D318324-101 i CT-EX2014D180880-103 de la Comissió Europea. L'objectiu dels projectes va ser estudiar la naturalesa de les empreses d'alt creixement.

Elements relacionats

Mercedes Teruel