Atributs d'ubicació que expliquen l'entrada d'empreses a les indústries creatives

Article  -

Arauzo-Carod, J.M., Coll-Martínez, E., Turcu, C. (2023): “Location attributes explaining the entry of firms in creative industries: evidence from France”, The Annals of Regional Science

Aquest article se centra en les indústries creatives i el paper que tenen les economies de distribució espacial i d'aglomeració existents d'aquestes activitats en relació a les seves decisions d'entrada.

Ens basem en dades d'ocupació i a nivell d'empresa a les indústries creatives (proporcionades per l'Institut Francès d'Estadística, INSEE) i comparem la ubicació de nous establiments en les indústries creatives i no creatives entre 2009 i 2013 als departaments francesos (regions NUTS 3).

Utilitzem models de dades de recompte i econometria espacial per demostrar que els determinants de la ubicació són força similars a les indústries creatives i no creatives i que l'especialització en indústries creatives influeix positivament en l'entrada de totes les altres indústries. El cas francès proporciona nous coneixements per entendre els patrons geogràfics de les indústries creatives.

Elements relacionats

Pujar